De 6 Beste Tips Tegen Slaapproblemen

tips tegen slaapproblemen

Het blijkt dat er ontzettend veel mensen zijn die last hebben van bepaalde slaapproblemen. Deze slaapproblemen zijn erg vervelend, het liefst wil je een diepe lange slaap krijgen na een lange dag werken. Gelukkig hebben wij een aantal tips voor je om jouw slaapproblemen aan te pakken. Met deze tips zullen je problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen!

1. Probeer elke dag op dezelfde tijd te gaan slapen en op te staan

Dit helpt de interne klok van je lichaam in te stellen en de kwaliteit van je slaap te optimaliseren. Kies een bedtijd wanneer je je normaal gesproken moe voelt, zodat je niet wakker blijft liggen in bed. Als je genoeg slaap krijgt zou je op natuurlijke wijze wakker moeten worden, dus zonder wekker. Als je een wekker nodig hebt, kan het zijn dat je eerder naar bed moet gaan om genoeg slaap te krijgen.

2. Blijf niet uitslapen in het weekend

Hoe meer je slaapschema’s voor het weekend en voor de weekdagen zelf verschillen, hoe erger slaapproblemen zijn die je zult ervaren. Als je een lange nacht moet inhalen, kies dan voor een dutje overdag in plaats van uitslapen. Zo kunt je jouw slaap krijgen zonder dat je jouw natuurlijke slaap-waakritme zal verstoren.

3. Wees slim met dutjes

Terwijl dutjes een goede manier zijn om verloren slaap in te halen, kunnen dutjes het juist erger maken als je moeite hebt om in slaap te vallen of als je ‘s nachts wakker blijft. Beperk jouw dutjes tot 15 à 20 minuten om ervoor te zorgen dat je in de avond nog wel in slaap kan vallen.

4. Doe geen dutje na het avondeten

Als je slaperig wordt voor het slapengaan na het avondeten, ga dan van de bank af en doe dan iets stimulerends. Doe de afwas doen, bel een vriendin of leg je kleren klaar voor de volgende dag. Als je toegeeft aan de slaperigheid, kan het zijn dat je midden in de nacht wakker wordt en moeite hebt om weer te gaan slapen.

5. Geef CBD olie een kans

Je zou eens kunnen proberen om CBD olie een kans te geven. Het blijkt namelijk dat deze olie effectief kan zijn bij het verminderen van bepaalde slaapproblemen. Door deze olie zal het lichaam zich sneller ontspannen, dit zorgt ervoor dat je sneller in slaap zult vallen. Maak je geen zorgen, je wordt niet high van deze olie. De enige werkzame stof is namelijk CBD, er zit helemaal geen THC in. Een andere variant met deze werkende stoffen zit in CBD Pasta of bijvoorbeeld CBD zalf. Dit soort producten zijn legaal in Nederland en te verkrijgen bij diverse shops, zoals de CBD-Expert.

6. Vermijd heldere schermen 1-2 uur voor het slapengaan

Het blauwe licht dat door je telefoon, tablet, computer of TV wordt uitgestraald is erg slecht voor je bioritme. Je kunt de impact minimaliseren door apparaten met kleinere schermen te gebruiken, de helderheid te verlagen of door gebruik te maken van een speciale filter voor de kleuren. Door hier op te letten voorkom je dat er geen melatonine zal worden aangemaakt. Dit is het hormoon wat je slaperig maakt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *