Backpacken in Bali | Deel 2 | Travel

Zoals jullie ongetwijfeld gezien hebben op mijn Instagram, mijn blog of op Facebook; ben ik op reis geweest naar het prachtige Bali. Nu heb ik wel wat foto’s online gedeeld maar daar horen ook verhalen bij. Hoe leuk dat ik deze nu op mijn blog kan vertellen. De highlights van deze fantastische ervaring die ik samen met Milena heb gedeeld ga ik jullie hieronder vertellen en laten zien. Vandaag laat ik jullie het 2e van de 3 delen van de reis zien.

Reisdag

De volgende ochtend moeten we naar de boot. We zitten in het meest goedkoper vervoer wat er is in Bali; de shuttelbus, en gaan op pad richting Padang Bai. Vanaf deze plek gaat de boot en helaas moeten we nog heel lang wachten op onze boot omdat het ontzettend druk is bij de haven en daarom zitten we hutje mutje. We ontmoeten er 2 Duitse jongens, die op zoek waren naar een vuurtje, en naja Milena rookt (tada, hier vuur alsjeblieft – bedankt, waar komen jullie vandaan?) zo gaat dat dan. Uiteindelijk op de boot, wil Milena graag boven op de boot zitten. Dit lijkt mij ook ontzettend leuk (en vooral mooi). Dus wij zeggen tegen de Duitsers:” let’s go upstairs, it should be fun!”. Hier kwamen we 5 tellen late op terug, eenmaal boven proberen we op de dunne randen te zitten en ons goed vast te houden, aangezien het een speedboat is en de wind best wel overweldigend is; val je bijna om. Dat is niet eens zo erg, maar 5 seconde later zijn we HELEMAAL doorweekt. Het water gutst langs de zijkant om de boot, zo hoog dat er echt golven op ons terecht komen. Ik heb me serieus nog nooit zo doorweekt gevoeld in mijn leven. Ik hoor de Duitsers nogsteeds in mijn hoofd:”It should be fun they said..”. Uh ja oeps! Wel hadden we een mooie zonsondergang op de boot, en omdat we even aan wal gingen bij Lombok waren we een beetje opgedroogd. Maar jammer genoeg 2 seconde later waren we dus weer doorweekt.

Gili Trawangan

Het zoeken van ons hotel was ook even een ding; er bestaan geen taxi’s, auto’s en scooters (naja er zijn wel een paar scooters) op Gili Trawangan. Dit geeft wel echt een hele relaxte sfeer, heel stil en zo anders dan in Ubud waar het mega druk was. Diezelfde Duitse jongens besluiten om met ons mee te lopen en ook een kamer te boeken bij het hotel waar wij zitten. We frissen ons allemaal op (want ja doorweekt), en gaan vervolgens eten bij het eerste beste restaurant wat we zien. Daarna gaan we naar een bar “the Irish bar”, waar we cocktails drinken en beetje bijkomen van de boot. Daarna wagen we nog wat dansjes (want ja, Gili Trawangan is het party-eiland), bij de Blue Marlin; Sean Paul is echt de artiest waar we deze vakantie los op gaan (is ook de favo artiest van Milena btw).

De volgende dag gaan Milena en ik mee op een boot. We gaan snorkelen rond de Gili eilanden, we zien mooi koraal, visjes en het aller tofste de reuze zeeschildpadden (de onder water foto’s zijn helaas mislukt, even huilen).Ondanks het zoute water wat continue in mijn mond kwam, heb ik echt genoten van deze dag. We kwamen pas rond etenstijd terug en zijn ons gaan opfrissen (voor zover dat kon in onze vieze douche, mieren over de muur lopende, kakkerlakken hotelkamer) en toen gaan eten bij een restaurant aan het strand. Daar hebben we echt tot 23:00 gezeten en vervolgens zijn we helemaal stuk gegaan omdat de hotelkamer dus zo crack was, en omdat de Gili’s ons zo goed bevielen, trakteerden we onszelf op een iets duurdere hotel voor de volgende nacht (en we gingen stuk om alle hotels die we vonden op booking.com).

Vandaag gaan we fietsen rond het eiland, dit is echt een ding hier. Je kunt het eiland namelijk binnen anderhalf uur rondfietsen, challenge accepted. We lunchen/ontbijten wat, en zetten het op een fietsen. Het is namelijk echt een ding hier om op de bekende shommels foto’s te maken. Dat was dus ook ons doel van de dag. We vermaken ons daarna prima bij het strand aangezien we uitgenodigd worden door een Engelsman om er bij te komen zitten. We chillen op de meest comfortabele bank ever, genieten van een Bintang (dat is een biertje) en uiteindelijk gaat de zon onder en hebben we echt de meest mooie zonsondergang tot nu toe. Nu komt er een grappig verhaal, we fietste daarna terug naar ons (luxere) huisje en raken elkaar onderweg kwijt. Een uur later, heb ik het huisje gevonden (ik was de weg kwijt, en ofcourse geen internet om de route te vinden, gelukkig is het dan geen groot eiland he). Milena komt echt 5 minuten later binnen, zij had ergens mega lang staan wachten. Dit voelt pas als leven mensen, geen internet, elkaar niet kunnen bereiken. Memories are made! Die avond gaan we uit, we zien daar de Engelsen weer, ik red Milena van een hele vervelende Ier en we dansen tot de muziek stopt. Tijd voor pizza, en daarna weer opzoek naar het huisje (gelukkig hadden we dus fietsen).

We besluiten in de ochtend meteen dat we nog een avond willen blijven, dus boeken we nog een hostel (meest harde bed van de hele vakantie, een baksteen was nog beter geweest). Dit hostel vinden was echt een drama, ik denk dat we uiteindelijk wel een uur gelopen hebben met die 12 kilo backpack op me rug, opzoek naar het hostel. Alle locals vragen waar we heen moeten; DRAMA. We relaxen de hele dag op het strand bij turtle point en met een snorkel zien we opnieuw de zeeschildpadden, echt heel magisch. Lekker lezen, dutten en bruin worden. In de avond gaan we weer uit, dansen, komen weer dezelfde mensen tegen en sluiten de Gili’s goed af.

Reisdag terug naar Bali

Opnieuw gaan we weer met de boot, mega vroeg dit keer. Ik blijf dit keer maar binnen de boot (wil graag droog blijven), en doezel nog wat aangezien we maar een paar uurtjes slaap hebben gehad en om 07:00 bij de haven moesten zijn. We pakken de shuttlebus naar Uluwatu, waar we echt pas rond 16:00 zijn uiteindelijk. We merken meteen dat het hier veel stiller is, en er ook veel minder te doen is. We hebben een relaxte avond, we zien de zonsondergang nog net op een mooi uitkijk punt en eten bij een restaurant die we vinden met de scooter.

Uluwatu

De volgende dag terwijl we ons aan het aankleden zijn, horen we een gigantische klap; wat blijkt er is een aap onze kamer in gekomen en stal iets van mijn nachtkastje. Het was gelukkig maar een bus pringles, maar toch; dat beest was in onze kamer. Vervolgens zien we die aapjes ook bij de andere hotelkamers de prullenbakken die buiten staan plunderen. En de hotelmannen er maar achter aan rennen. We ontbijten bij een heerlijk restaurant, en gaan dan op weg naar de Uluwatu Temple. Het is deze dag ontzettend warm en dat merken we. Milena wordt nog half aangevallen door een aapje, tijdens het parkeren van de scooter (ze hebben wel iets met ons, die aapjes). We doen een sarong om, en gaan dan wandelen. De tempel heeft een mega mooi uitzicht over de zee, omdat het boven op een klif is. Maar omdat het zo mega heet is, en vooral ook heel groot wil Milena al snel de schaduw opzoeken. We vertrekken weer op de scooter en bezoeken opnieuw een Finns club; hier hebben we prachtig uitzicht over de zee, en dit is ook een plek waar de golven zo hoog zijn dat hier enkel de beste surfers het water in durven. En dat zien we, heel tof. We gaan daarna nog naar beneden met de trappen omdat er een soort grot onderaan is. De rest van de middag liggen we in het water op Padang padang beach, opnieuw weer heel veel trappen. In de avond gaan we nog naar een Balinese vuur dans, vuur hebben we amper gezien maar wel 50 mannen die muziek maakte door bizar raar te gillen. Milena vond het echt FANTASTISCH Not. Maar ach we hebben wat cultuur gesnoven en we kunnen er om lachen. Het duurde alleen 1,5 uur en dat was toch net iets te lang!

Er zijn nog een paar plekken waar we heen gaan, die komen in het 3e en dat is ook het laatste deel (ik ga proberen die dagen wat korter te beschrijven; maar het is moeilijk we hebben zoveel gedaan, en ik neem nu letterlijk bijna alles over uit mijn geschreven travel journal). Hopelijk vonden jullie het weer leuk om te lezen en te zien.

Als jij zo mijn reis bekijkt; krijg jij dan ook zo’n zin om naar de mooie eilanden te gaan?