Backpacken in Bali | Deel 3 | Travel

Zoals jullie ongetwijfeld gezien hebben op mijn Instagram, mijn blog of op Facebook; ben ik op reis geweest naar het prachtige Bali. Nu heb ik wel wat foto’s online gedeeld maar daar horen ook verhalen bij. Hoe leuk dat ik deze nu op mijn blog kan vertellen. De highlights van deze fantastische ervaring die ik samen met Milena heb gedeeld ga ik jullie hieronder vertellen en laten zien. Voor deel 1 klik je hier, en deel 2 klik je hier. Vandaag laat ik jullie het laatste deel van de reis zien. Stiekem wel een beetje jammer.

Sanur

Na Uluwatu vertrekken we terug richting Sanur, onze taxi zet ons af voor het hotel. De kamer is klein, een lekker bed en er is airco. Wat zullen wij slapen die avond, we winkelen de hele dag rondom sanur, gaan alle kleine winkeltjes af en proberen overal 1 dingetje te kopen zodat we zoveel mogelijk mensen blij maken. We voelde ons bijna beroemd, ze wilde ons allemaal hun winkeltje in hebben. We scoorde allebei 3 jumpsuit/jurkjes, een hempje, een broek met zo een hele lage kruis (alladin – poepbroek net hoe je t wil noemen), en wat souvenirs voor thuis.

Nusa Penida

We vertrekken in de ochtend naar nog een eiland, dit maal veel dichterbij als de Gili’s. We ontmoeten onderweg 2 Australische; Dylan en Ebby (ik had mijn backpack over mijn schouder hangen, omdat ik dacht dat we 2 min moesten lopen. Dit was echter veel verder dan ik dacht en ik viel bijna om, dus vroeg ik de persoon vlak naast mij of die even wilde helpen de backpack op mijn rug te doen). Ze vroegen ons of wij al een driver hadden geregeld om het eiland te ontdekken, zo onvoorbereid dat we waren voor het eiland hadden we dat natuurlijk niet. Ze vroegen of we meewilden met hun driver, kosten splitten en een leuke dag hebben. Geloof me, een ergere hobbelige, schuddende, dramatische rit heb je nog nooit meegemaakt. Wat waren de wegen ongelofelijk slecht op dat eiland. Na een uur kwamen we bij Angel’s Billabong, een plek waar je als het vloed is kan zwemmen. Helaas was het bij ons eb en de golven veel te heftig. Wel hebben we hele mooie foto’s gemaakt en was het uitzicht fantastisch. Daarna gingen we naar Broken beach en ook hier opnieuw mooi uitzicht. Daarna gingen we naar nog een hotspot van Nusa Penida; kelingking secret point. Dit is een uitkijk punt op een ontzettend mooi stuk eiland/strand. De grap is dat het de vorm heeft van een dino hoofd, dood eng als ik het vond moest ik toch echt even op die rand zitten. Daarna zijn we ook nog even kort op Crystal Bay geweest, dit is een mooi strand waar het wel lekker rustig is. Dylan en Ebby gingen terug naar Bali, maar wij hadden een overnachting geboekt. Aangezien we verder niet wisten wat er nog te doen was, hebben we een beetje rond gelopen. Er waren alleen weinig restaurantjes, of dingen om te doen vlakbij ons hostel. We hebben de hele avond lekker gelezen, spelletjes gespeeld en omdat onze boot in de ochtend vroeg weer ging zijn we een beetje op een acceptabel tijdstip gaan slapen (altijd leuk van die gasten die dan heel wild het bed beklimmen midden in de nacht, thanks dude en ja dit waren gemeenschappelijke kamers).

Kuta

We zijn weer terug in Kuta, we hebben hier 2 nachten geboekt in een heel goedkoop hotel. En de eerste dag brengen we door op het strand, wat wel even lekker is omdat het super warm is die dag. Ebby en Dylan zitten vlakbij en vragen of we die avond mee willen eten ergens. Dus zitten we daar tot 01:00 met goed gezelschap en live muziek. Een vriend van Dylan genaamd Yusuf treed op, en ook hij schuift later bij ons aan de tafel.

De volgende ochtend gaan we naar het Waterbom waterpark, de glijbanen gaan niet heel hard maar ik vermaak me prima. Milena vond alle glijbanen te soft, die genoot meer van haar boek bij het zwembad. Maar we hebben een hele lekkere ontspannen dag en dat is ook lekker. In de avond doen we niet zoveel, omdat ik even problemen heb met mijn gezondheid.

De volgende ochtend vertrekken we lopend naar ons laatste hotel, deze is het meest luxe wat we zullen zien deze vakantie en de kamer is in onze ogen dan ook echt een hemel. We chillen bij het zwembad, proberen een record van bal hooghouden in het water te maken en lezen in de zon. In de avond zien we opnieuw Ebby & Dylan, we spreken af bij een Drag club. Nog nooit ben ik naar zo een soort club geweest, en ik kijk mijn ogen uit. Natuurlijk was Dylan de sjaak en terwijl we heerlijk hebben gegeten lachen we ons ook stuk om de show die de Drags geven. Daarna gaan we nog naar het strand, waar we neerploffen op zitzakken. Yusuf schuift aan en hier hebben we de hele nacht tot welgeteld 07:30 gezeten. En wat heb ik gebaald, want de zonsopgang was niet zichtbaar vanaf het punt waar wij waren. Ebby? die sliep gewoon lekker op het strand.

We slapen tot een uurtje of 12, ontbijten ergens en winkelen nog een beetje in Kuta. Aangezien we best wel sloom waren ging dit allemaal op een gemakje. We aten een zwart frozen yoghurt detox ijsje en in de avond wil Milena nogmaals uit, ik had niet zo heel veel zin en dus ging ze alleen. Ik heb die avond een pedicure laten doen en wat rondgewandeld in de straatjes.

De volgende ochtend regende het voor het eerst sinds wij in Bali waren. Milena kwam om 10:00 binnendruppelen en viel al snel in coma op haar bed. Ik was ook echt wakker geworden zo van; waar the fuck is ze. Rond 12:00 zaten we bij een tattooshop, waar ik een hele kleine mini tattoo heb laten zetten. Een golfje aan de buitenkant van mijn voet. The sea at your feet. Om mezelf eraan te herinneren dat ik dit backpacken ontzettend tof vind, het me een soort vrij gevoel geeft. Daarna haasten we ons naar het Turtle Rescue sanctuary, we halen ons token op en zien Ebby nog even. Met zijn 3e laten we onze baby schildpadjes vrij in de zee; we vonden het wel toepasselijk om ze namen te geven. De mijne heette Henry, ik weet niet waarom maar dat paste gewoon goed. Milena noemde haar turtle Hamilton en Ebby haar turtle heette Pablo Escobar, omdat hij steeds wilde ontsnappen. In de avond gingen we eten bij Mexicola in Seminyak, namen we afscheid van Ebby en wilde Milena opnieuw uit en zij ging dan ook naar Yusuf, die was in de buurt. Ik kan nog steeds niet snappen waar ze de energie vandaan haalde. Zelf was ik gewoon best wel moe, en daarom besloot ik alvast wat slaap te pakken want de volgende dag zouden we al terug vliegen.

En zo eindigde onze mooie reis, de terugvlucht was echt lang omdat we een overstap van 10 uur in Dubai hadden. Uiteindelijk hebben we op de grond geslapen, en werden we op een moment wakker gemaakt door Chinezen dat we in de weg lagen (dat was dan wel weer grappig). Ik hoop dat jullie een indruk hebben gekregen hoe de reis was, we hadden nog zoveel meer willen zien, en we hebben uiteindelijk andere dingen gezien dan we gepland hadden maar we hebben gemerkt dat we het super fijn vonden dat we nergens aan gebonden waren en dat we gewoon lekker met de flow meegingen. Bij voorbaat hadden we nooit gedacht zo lang op de Gili’s te blijven. Maar uiteindelijk omdat de reis ernaartoe bijna een hele dag in beslag nam zijn; hebben we er 6 dagen aan besteed.

Milena bedankt voor de leuke reis, en ondanks we (heel normaal ook) onze verschillen hebben gemerkt, heb ik een super vakantie gehad die ik zo over zou doen! XO

Wat is jouw ultieme reis? Laat het even weten in de reacties!

Liefs,
Rosita Elise

8 thoughts on “Backpacken in Bali | Deel 3 | Travel

1. Het klinkt echt als een geweldige en onvergetelijke reis! Wat fijn dat je zo hebt genoten en deze ervaringen met iemand anders hebt kunnen delen. Vooral de ervaring met de schildpadjes lijkt me heel mooi en bijzonder 🙂