Backpacken in Bali | Deel 1 | Travel

Zoals jullie ongetwijfeld gezien hebben op mijn Instagram, mijn blog of op Facebook; ben ik op reis geweest naar het prachtige Bali in Indonesië. Nu heb ik wel wat foto’s online gedeeld maar daar horen ook verhalen bij. Hoe leuk dat ik deze nu op mijn blog kan vertellen. De highlights van deze fantastische ervaring die ik samen met Milena heb gedeeld ga ik jullie hieronder vertellen. Aangezien ik natuurlijk 3 weken geweest ben, ga ik het opdelen in delen, het wordt anders een ontzettend lange post (en dat doe ik jullie niet aan).

De route; beginnen in Kuta

Weet je nog mijn de post waar ik jullie vertelde over de route die we gepland hebben. Onze eerste hotel was in Kuta, een van de bekendere steden van Bali. Nogal een toeristische bedoeling, een mooi strand, winkels die je in Nederland ook ziet en veel mensen die je op straat iets proberen te verkopen. Wij vonden het er erg druk, en de relaxte sfeer die we verwachtte voelde we niet. Wel hebben we gelijk onze eerste zonsondergang gezien, en deze was prachtig (ja ik was hier nog heel bleek). Daarna hebben we bij een lokaal restaurant gegeten, achteraf gezien bleek deze ook hoog aangeschreven te staan op tripadvisor; top.

Na de eerste dag ging deze planning volledig overboord en heb ik de route op eigen houtje veranderd en aangepast. Zoals eerder gezegd was Kuta erg druk en wij vonden deze stad ontzettend tegenvallen (ja we waren er net, maar toch). Daarom besloten we gelijk de volgende ochtend naar de volgende plek te gaan; waar wij ontzettend benieuwd naar waren.

Canggu

De surfstad van Bali, daar moesten we natuurlijk echt naartoe; aangezien Milena ook graag wilde surfen. We bezochten eerst een heerlijke spa waar we een facial deden (dit was echt heerlijk en ons huidje zag er daarna echt mega goed uit). Vervolgens gingen we naar ons Hostel, waar we in konden checken en heerlijk lunchte. Ik heb serieus nog nooit zoveel bedden in 1 kamer gezien, de bedden waren 3 verdiepingen hoog (serieus ik heb een foto gemaakt als bewijs). We wandelde heerlijk langs het strand, bekeken wat lokale tentjes en brachten de middag door in de zon.

De volgende dag ging Milena surfen, wat nog onwijs goed ging ook. Haar instructeur was zo jong, dat we ons meteen oud voelde. Daarna bezochten we 1 van de bekendste tempels van Bali; Tanah Lot. Deze tempel ligt onder water maar omdat toen wij gingen het eb was, kon je er naar binnen. Dit hebben we niet gedaan, wij vonden het er ontzettend druk omdat er echt overal chinezen met hun camera’s waren. We gingen voor de zonsondergang en deze was oprecht heel mooi. Ook hier hebben we natuurlijk wat mooie foto’s van gemaakt.

Tijdens het zoeken van de juiste taxi (ja dit kan echt een heel gedoe zijn), kwamen we een Duitse meid tegen genaamd Sophie. We deelde de taxi, gingen samen wat eten! Nacho’s, wraps, taco’s en belandde daarna in de bekende Old Men bar. Hier raakte we aan de praat met wat Engelsen, en even later schoof er nog een Duitse jongen aan genaamd Timo. Nadat de bar dichtging; ging het feestje verder op het strand. Beachparty kan ook van de bucketlist af (YAS).

De volgende ochtend gaan we naar nogmaals een bekende hotspot in Canggu; Finns beachclub. Daar genieten we van een heerlijke burger (hij zag er zo goed uit; kon het niet laten) en Milena een heerlijke avocado salade. We lezen de hele middag, en duiken af en toe het zwembad in. LOVE IT!

Ubud

We komen in de avond aan bij ons hostel, daar ontmoeten we een Canadese genaamd Flora. Ze vraagt wat onze plannen zijn en of we eventueel een driver willen splitten. Aangezien we anders zelf een taxi wilde gaan zoeken; lijkt het ons leuk om de dag samen door te brengen. We eten in een lokaal restaurant en sluiten af met frozen yoghurt.

Drukke dag op de planning; we starten met het monkey forrest, hier wandelen we zon 2 uur doorheen en ja we zijn allemaal besprongen door een aap. Jammer genoeg werd ik natuurlijk weer half gebeten; gelukkig niet door mijn huid heen maar wel een blauwe plek met een schram. Die beesten zijn best wel agressief; dus tip: pas goed op met wat je aan hebt en wat er aan en in je tas zit. Daar

na gaan we naar een waterval (wij verwachten mega mooie blauwe wateren, jammer joh deze was bruin), waar we eerst mega veel trappen voor moesten lopen. Je kon er ook zwemmen, maar dat hebben wij niet gedaan. Daarna weer terug naar boven en gingen we bij de rijstvelden eerst wat eten, vet cute bij binnenkomst kregen we allemaal een bloem in ons haar. De rijstvelden waren ook een hele beleving, ten eerste een prachtig uitzicht maar ook veel klimmen en klauteren. Eenmaal weer terug boven zijn we na opnieuw 2 uur wandelen best wel moe; maar we hebben nog 1 ding op de planning: de Bali swing! Jammer dat het zo duur was, anders hadden we wel willen schommelen. Maar we hebben enkel in het nest gezeten. Omdat het ook al wat donkerder werd, zijn de foto’s helaas wat donkerder uitgevallen (lang leve photoshop).

De volgende ochtend gaan we nogmaals met een driver opstap, we gaan namelijk naar de Bali Zoo. Hier heb ik zo ontzettend naar uitgekeken, eindelijk knuffelen met de olifanten. We maakten ook een mega grote fout (vinden we zelf dan), we gingen namelijk ook op de olifanten een stukje rijden. We hadden al spijt op het moment dat we de dieren zagen lopen. Wel hebben we ontzettend leuke foto’s geschoten in de dierentuin, en aangezien het 1 van de eerste keren voor Milena in een dierentuin is (ja hoe bestaat het? ik heb ook geen idee), maken we ook een rondje in de dierentuin zelf. Daarna neemt de driver ons mee naar de bekende zilveren winkel vlakbij Ubud, waar ze Buddha to Buddha verkopen (hier komt later nog een post over). Daarna gaan we naar een hele bijzondere tempel, namelijk de tempel van zijn vader (van de driver dus). Hier ontmoeten we echt de meest schattige kinderen EVER. En praten we met de priester daar (zijn vader dus). Wel heel bijzonder om echt zo dicht bij de mensen zelf te komen. We nemen de driver mee voor een hele late lunch en heel grappig, de Balinezen zijn dus echt dol op nasi goreng en je zou denken dat ze dat elke dag eten, maar niet dus. Als je dan een taxi chauffeur trakteert op eten dan bestellen ze bijna altijd dat gerecht, echt heel grappig (maar ook heeeeeel erg lekker). We wandelen nog wat door Ubud, nemen een massage, gaan lekker eten, lezen wat bij het hostel en duiken dan in bed.

Zo dat was het eventjes voor nu; de eerste paar dagen waren mega druk en vooral de dagen in Ubud waren echt zo fantastisch, zoveel mooie indrukken. Volgende week laat ik jullie het 2e deel zien, ben je benieuwd? Laat het dan even weten in een reactie hieronder! Ik ben natuurlijk geen fotograaf, maar ik ben wel benieuwd naar wat jullie van de foto’s vinden. (Dit zijn natuurlijk niet alle foto’s die ik gemaakt heb in de eerste week, maar anders worden het er zo extreem veel en dat wil ik jullie ook niet aan doen)

Liefs,
Rosita Elise

4 thoughts on “Backpacken in Bali | Deel 1 | Travel

1. Wauw! Wat ziet het er prachtig uit! Een vriendin is er dit jaar ook geweest voor een paar maand, heb goede verhalen gehoord. Leuke foto’s heb je ook gemaakt tijdens je reis. Je hebt er een nieuwe volger bij via Bloglovin! Liefs Gea.