Hoe vergroot je je personal brand?

Momenteel zijn we met zijn allen meer online dan ooit tevoren, waardoor zoekresultaten, statistieken en online activiteiten steeds belangrijker worden. Voor mij is het dan ook steeds weer de vraag hoe ik kan blijven ontwikkelen en hoe ik mijn personal brand zou kunnen vergroten. Alhoewel branding een gecompliceerd proces is en ook ik nog steeds heel hard hieraan probeer te werken, hoop ik vandaag jullie alsnog een aantal handvatten mee te kunnen geven. Dit gaat over zowel makkelijke trucjes die mij in het verleden hebben geholpen en ook andere concepten die in mijn hoofd blijven hangen voor in de toekomst. Dus bij deze: Hoe vergroot je je personal brand?

Blijf bij jezelf

Iedereen is uniek op zijn eigen manier en dit is ook juist het leuke om weer te geven binnen je brand. Hierbij is het belangrijk om lekker jezelf te blijven en niet te snel afgeleid zijn van wat anderen doen. Merkconsistentie is een must! Als jij je brand rondom fitness wil bouwen, zou het inconsistent zijn om dit te mixen met iets wat totaal ervan af ligt zoals gamen. Breng dan een onderwerp zoals dieet, iets wat bij fitness hoort, onder bij je brand. Bepaal hierbij ook wat voor doelgroep jou het beste ligt en waar jij op in wil spelen.

Aandacht voor personalisatie

Je zogenoemde brand awareness kan je ook al vergroten door dingen op je website of blog persoonlijk te maken. Denk aan een logo, een catch phrase aan het begin en/of eind van een blog of video, een eigen thema, enzovoorts. Hierop kan je je social media op voort bouwen, waarvan iedereen natuurlijk al weet dat interactie hierop essentieel is om je brand te laten groeien. Wacht niet te lang met het posten van een volgend bericht en plaats regelmatig berichten die interessant genoeg zijn waardoor het mensen aantrekt.

Bepaal je doel

Bij personal branding horen ook doelen en dan het liefst SMART doelen. Ofwel, doelen die specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdsgebonden zijn. Zonder doelen ben je eigenlijk als een kip zonder kop bezig en heb je voor jezelf geen goede benchmark. Wanneer je doelen opstelt, kan je bij elk ding wat je doet checken of dit in lijn is met je opgestelde doelen. Dit helpt met het behouden van je merkconsistentie. Een doel zou kunnen zijn om een groei van x aantal bezoekers te krijgen in de aankomende twee maanden. Dit voldoet aan SMART: het is  specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch (mits dit niet opeens een miljoen extra bezoekers zijn) en tijdsgebonden. Het kan dus niet een doel zijn zoals “ik wil meer bezoekers”.

Nieuwe tools

In de toekomst ben ik van plan om meer te gaan experimenteren en spelen met nieuwe tools. Hierbij wil ik gaan werken met meer filmpjes; van mijzelf of een animatiefilmpje. In een animatiefilmpje kan ik denk ik nog meer mijn creativiteit kwijt en kan ik een boodschap helder en effectief overbrengen. Het geeft net even meer afwisseling aan mijn blog. Het kan de kijker meer aantrekken, aangezien geen lappen tekst meer gelezen hoeven te worden en filmpjes blijven vaak net wat langer hangen in gedachten. Wie weet werkt dit ook wel voor jou!

Ik hoop dat dit jullie heeft kunnen helpen om een basis te leggen en ik wil nogmaals benadrukken om echt te doen wat bij jou past. Wees authentiek en uniek! Vergeet je niet nog even in de comments te laten weten wat volgens jou een goede manier is om je personal brand te vergroten? 😉

Liefs, Rosita

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.